Weblog grafika ~ píše whitwa


Pozor! Vaše zobrazovací zařízení neumí obsah této stránky zobrazit s pokročilým formátováním (CSS). Pak možná přivítáte systém klávesových zkratek.


Používejte operu a vylepšete si Windows

Včera jsem na DeviantArt narazil na tuto krásnou plochu – začal jsem se pídit jak to vlastně na těch woknech udělal (díky JoBe). Zjevně používá ObjectDock, který jsem ale nakonec uznal za sice hezký, ale pro mě neužitečný. Daleko více mě zajímala utilitka na ploše, jmenuje se Samurize, je zadarmo a slouží k zobrazování systémových informací a vylepšení engine plochy. Po nastahování několika Samurize Configs, tedy soubory s nastavením a grafikou, jsem si nakonec poskládal svů vlastní, který můžete vidět na screenshotu níže, rovněž jsem se vrátil ke kvalitnímu WindowsBlinds, který umožnujě další vizuální styly pro windows a do kterého jsem konečně našel skvělý styl „Windows Vista“. Nakonec vzniklo nové, stejně tak intuitivní prostředí jako předchozí. Screenshoty naleznete na DeviantArtu, stačí kliknou na náhled níže a pak ještě jendou na oné stránce.

stará plocha nová plocha
Při práci zabírá WindowsBlinds 424kB a Samurize 2500kB, což není moc oproti Konfabulatoru, jehož widget vám zabere od 2–20mb. Dále jsem včera začal do podrobna zkoumat operu, musím na začátek říct, že jsem opravdu nevěděl jaké má možnosti a dosud ji používal jen pro optimalizaci stránek (nesmějte se mi / nenadávejte mi :) ). Netušil jsem co všechno se skrývá pod zdánlivě neškodným obalem a po projítí a vyzkoušení všech její možností musím konstatovat, že můj vytuněný firefox nešahá opeře ani po kotníky, takže se sním už pomalu loučím. Pro neznalé, jako já včera, opera obsahuje poštovního klienta, stahovacího klienta, nástroj na poznámky a kvalitní správu odkazů a historie. Je skvělě nastavitelná, dá se přiszpůsobit na míru, má netušené možnosti a je stabilní, inteligentní a rychlá. Nekouše se mi jako firefox, nepadá a nezabírá polovinu operační paměti. Doporučuju používat ;), sice se težko zvyká, ale potom to stojí za tu námahu.

Popularity: 6% [?]

Napsáno 26/10/2005 v 15:19. RSS komentářů. TrackBack URI.

Komentáře (35)

[1] Acci (26/10/2005 v 16:26 )
Acci

Mě osobně by při přechodu z Firefoxu na Operu vadilo nejvíc, že Opera nemá mnoho užitečných funkcí, které získá Firefox díky rozšířením. Třeba Web Developer Toolbar je ve Firefoxu mnohem lepší než v Opeře nebo třeba rozšíření EditCSS a ještě LiveHTTP Headers. Ale jestli ti Firefox padal, tak to je docela jasné, ži ti Opera vyhovuje mnohem lépe.

 
[2] whitwa (26/10/2005 v 16:28 )
whitwa

Přesně, stránky zásadně buduji jen za pomocí FireFoxu, pro normální brouzdání je to ale hrozná mrcha :).

 
[3] Jirin (26/10/2005 v 16:56 )
Jirin

Firefox nikdy neopustim:-) Nepada mi, skvele se mi s nim dela, rozsireni jsou lepsi a na opere mi vadi prave i to mnozstvi tech funkci, ktere nepotrebuji. Na co mi je mailovy klient, pouziju radsi Thunderbird apod. Firefox rulezzzzz

 
[4] Petr Stříbný (26/10/2005 v 17:18 )
Petr Stříbný

Já bych zase neopustil Operu. Zrovna jsem na svém blogu psal o novinkách v devítce.

 
[5] Cr (26/10/2005 v 17:42 )
Cr

ad článek: Opera je něco jiného než MSIE a něco jiného než Firefox. Firefox se mnohem více blíží IEčku. Opera je browser sám pro sebe a pokud si člověk zvykne na to trochu jiné ovládání, než na jaké byl z ff či ie zvyklý, má v ruce perfektní nástoj. Všechny ty řeči, že má mnoho funkcní, které uživatel nevyužije – jestli to není jen problém v uživateli, že je takový ignorant a omezenec a neumí/nechce je využít. Existuje skutečně jen velmi málo programů, které jsou takřka dokonalé a nepřál bych/neplánuju si naprogramovat alternativní, pro mne vychytanější verzi (jen ten čas není).
I onen objectdock si plánuju zpíchnout sám, zatím jsem totiž nenašel takový dolní Mac OS X-like panel, který by fungoval pod Windows perfektně (holt aplikace na něj nejsou stavěné).

Whitwáku, nezkoušel to na tebe někdo někdy třeba už vážně s Applem? Měl jsi možnost nový Mac OS X někde prubnout?

Re Jirin 26.10.2005 v 16.56: No to je mi argument :-)). Hele tímhle jsi mě vážně dostal. Nač xakru ale používat Thunderbird, když mám poštovního klienta M2 přímo v Opeře?

 
[6] whitwa (26/10/2005 v 18:56 )
whitwa

Cr, bohužel nemám ;) Abych pravdu řekl, nikdy jsem se s ním naživo ani nesetkal a dost me to mrzi ;)

 
[7] Petr Stříbný (26/10/2005 v 19:04 )
Petr Stříbný

Já dělal na MacOS několikrát, ať už přímo na legálním na Applu, či nelegálním na Intelech :)) Ten objectbar je skoro dokonalý.

 
[8] halogan (26/10/2005 v 20:01 )
halogan

Nač xakru ale používat Thunderbird, když mám poštovního klienta M2 přímo v Opeře?

Třeba protože M2 téměř nic neumí? (nic proti Opeře nemám, používám ji)

 
[9] Petr Stříbný (26/10/2005 v 20:10 )
Petr Stříbný

Třeba protože M2 téměř nic neumí? (nic proti Opeře nemám, používám ji)

Ehm M2 toho umí dost. Na poštu mi úplně stačí, ale je jasné že ne každému. Ale POP/IMAP/filtry/od­chytání spamu umí a to mi stačí. A oproti externímu klientovy má několik výhod – hned mě upozorní na zprávu a navíc je dost rychlá.

 
[10] Tomik (26/10/2005 v 21:24 )
Tomik

Veli zajímavé, asi se dokopu, k tomu, že si Operu pořádně projdu. BTW nechtěl bys dát ke stažení tvé Samurize konfigurační soubory, docela se mi to tvoje rozložení prvků líbí… :D

 
[11] whitwa (26/10/2005 v 21:41 )
whitwa

Jasně, přidám ho do spotu… mmt

 
[12] whitwa (26/10/2005 v 21:45 )
whitwa

Uff, hodím ho sem, zase bych musel připisovat „aktualizováno“ a prodloužil by se titulek na dva řádky atd. .. se mi nechce, to vse vyresim v nove verzi blogu… config stahnes zde a nezapomen si ho prisbusobit na svuj system ;)

 
[13] Tomik (26/10/2005 v 22:10 )
Tomik

Díky moc… :D

 
[14] Cr (26/10/2005 v 22:25 )
Cr

re whitwa: No, právě. Invex nic, nikde nic. Já vždycky říkám, že homose*uálů jsou taky jen čtyři procenta, přesto jsou však na každém rohu, což se o Applech říci bohužel nedá :-/.
Právě jsem si říkal, že možná tobě by se to mohlo hodně líbit (pokud vím, Photoshop je na Mac OS X doma). A já jen čekám na příležitost, kde si Maca vyzkoušet, a pak popř. koupit (nebo si počkat na přechod na x86, a pak se zařídit).

ad Opera: No, dobře. Uznávám, že možná TB bude mít více možností než M2. Jenom ta věta mi připadala dost zcestná. Mimochodem k tomu se možná trošku váže hezký článek http://www.lupa.cz/clanek.php3?… :-). Jen chci dodat, že M2 mi stačí, i když to vyhledávání by MOHLO být určitě vychytanější. Na běžné používání (+ viz článek) perfektní.

 
[15] whitwa (26/10/2005 v 22:41 )
whitwa

No právě, nesmírně rád bych si ho vyzkoušel, koukal jsem na něj jak puk, nedávno jsem si zjišťoval „co to vlastně je“, a opravdu jsem z jablek unešenej :). Začal jsem vážně přemýšlet, že bych si jablko koupil, hlavně pro grafiku, ale nakonec jsem to zavrhl, uvididíme co přinese Windows Vista a také, kfyž už tak bych v budoucnu koupil maca jako druhou pracovní stanici… hlavně by to chtělo někde vyzkoušet :). Jinak ThunderBird mám zatím rád, je také kvalitní a asi od něj neupustím… uvidíme co přinesou nové verze jak TB tak Opery ;)

 
[16] Petr Stříbný (27/10/2005 v 10:50 )
Petr Stříbný

možná trošku váže hezký článek http://www.lupa.cz/clanek.php3??

No já myslím, že pokud nebude trvalé připojení vždy a všude tak se bude klientům dařit. Je to dost individuální.

 
[17] zimmi (27/10/2005 v 11:17 )
zimmi

Acci: Live http headers má i Opera. Potom whitwa ještě v článku zapomněl na docela dobrou RSS čtečku, možná taky na rychlost při startu a skvělou keš Opery, zkuste si projít 10 stránek s FF a 10 s Operou a pak se pomocí tlačítka „Zpět“ vrátit na tu první. Uvidíte rozdíl.

 
[18] Acci (27/10/2005 v 11:45 )
Acci

Live http headers má i Opera

Nemohu je tam najít

Uvidíte rozdíl.

Neuvidím. Používám Firefox 1.5Beta2 a ten už má funkci „FastBack“

 
[19] Petr Stříbný (27/10/2005 v 12:01 )
Petr Stříbný

Používám Firefox 1.5Beta2

Že bych ji také zkusil? Je fakt, že 1.5 bude asi dost jiná než předchozí verze. A je to jenom dobře. Zrovna to kešování mi taky dost vadilo.

 
[20] zimmi (27/10/2005 v 12:17 )
zimmi

Stačí si v Tools->Appereance->panels stisknout Get web panels a otevře se nabídka panelů, které se dají dostat do Opery. Ty se potom budou zobrazovat na liště, která se ovládá F4kou.

 
[21] zimmi (27/10/2005 v 12:18 )
zimmi

A tam je na výběr i tohle rozšíření/panel.
Btw právě zápasím s přidáním vlastních tlačítek na spouštění externích programů z Opery, kdyby s tím někdo měl zkušenosti, ozvěte se mi prosím na 280–017–362 icq.

 
[22] Cr (27/10/2005 v 13:31 )
Cr

Hmm, že by se dokonce i v ČR (naráz náhodou) začalo blýskat na lepší časy? V České republice bude první Apple Center (http://www.zive.cz/…kovky/AR.asp?…).

 
[23] whitwa (27/10/2005 v 13:35 )
whitwa

To bude zase flame :)). Abych pravdu řekl, osobně thunderbird neopustím, vyhovuje mi poštovní klient oddělený od samotného prohlížeče, obvykle veci Xv1 nebývají lepší naž ty věci samotné. Také fandím nové verzi Firefoxu, pokud vývojáři přepracují jádro, práci se záložkami a vylepší podporu RSS (či rovnou pořádnou RSS čtečku) a integrujíe nejpoužívanější pluginy, bude z toho rázem hned lepší prohlížeč, ale přiznejme si – propracovaností na Operu momentálně nemá ;).

 
[24] whitwa (27/10/2005 v 13:37 )
whitwa

Hmm, aź budu v Prosinci v Praze, nenechám si návštěvu Apple Centra ujít…

 
[25] zimmi (27/10/2005 v 14:02 )
zimmi

Tak, hodinu jsem strávil přidáváním buttonů do Opery a hotovo, už z ní můžu spouštět winamp, totalcmdm,pspad a ff.

 
[26] Pavel Kout (27/10/2005 v 16:35 )
Pavel Kout

[whitwa] Jestli hledáš použitelnou náhradu docku pro Windows, porozhlédni se po Y'z Dock 0.8.3. A možná by se ti mohlo líbit i tohle – http://osx.portraitofakite.com/

 
[27] whitwa (27/10/2005 v 16:49 )
whitwa

Diky Pavle, ale dock nakonec nechci, mozna by to bylo hezke, ale nedalo by se s tim poradne pracovat /asi/, a taky uz se mi nechce neustale se rypat v systemu – treba az dnes jsem se dokopal k vyzkouseni tech darkart tutorialu (http://www.whitwa.net/weblog/?…).

 
[28] whitwa (27/10/2005 v 16:51 )
whitwa

Wow! Ten web je opravdu „hustej“ :) díky za link

 
[29] von banhoff (28/10/2005 v 19:31 )
von banhoff

nejlepší jak „zkrášlit“ a vylepšit funkčně widle je úplně vyhodit explorer.exe

 
[30] von banhoff (28/10/2005 v 19:42 )
von banhoff

a pak ho můžeš nahradit nějakým alternativním shellem, každý vypadá líp a umí víc než ten paskvil od MS, doporučuji dva, které jsou free, Black Box 4 Windows a LiteStep, jak může LiteStep vypadat, mrkni třeba sem: http://http/…cz/wharf.jpg

 
[31] marekx (31/10/2005 v 09:34 )
marekx

Co to tam mas za aplikaciu TODO v tom screenshote?

 
[32] whitwa (31/10/2005 v 16:26 )
whitwa

Je to pouze odkaz na .txt soubor, upravil jsem si samurize tak, aby nacital ten textovy soubor a poznamky v nem zobrazoval v okna rovnou na plose :)

 
[33] Philip "pips" Seyfi (4/11/2005 v 21:23 )
Philip “pips” Seyfi

Opera je best… tedf je Free, pro mobily, pro letadla, pro vsechny OS a za njakou dobu nejspis i pro PSP. Opera je rychla, pohodlna. Od verze 9.0 podporuje CSS3 a SVG efekty typu Acid 2 ktere FF neumi… Na opere je skvela komunita a M2 mail klient je od verze 9.0 lepsi nez TT… Opera jednoduse 4eva… Jo a pukud chcete nekdo njake dalsi bannery na propagaci Opery – tady jsem jich nekolik udelal a budou dalsi, jsou tam i stylovane jako Blogerovske buttony: http://my.opera.com/seifip/

 
[34] Petr Stříbný (5/11/2005 v 15:13 )
Petr Stříbný

Od verze 9.0 podporuje CSS3 a SVG efekty typu Acid 2

Základní zobrazování SVG umí i předchozí verze.

 
Weblog grafika ~ píše whitwa ~ » Opera mobilně!

[…] Jelikož se ze mě v poslední době stal šťastný a hrdý uživatel Opery, o které jsem psal dříve, potřeboval jsem nahradit i PortableFirefox (tedy Firefox, přenosný na USB). Narazil jsem na skvělý Opera@USB, který si můžete stáhnout zde (3,8 MB). Instalace je opravdu jednoduchá rozbalíte na USB, spustíte a frčíte. Pokud chcete i své nastavéní, není nic jednoduššího, než zkopírovat celý obsah instalačního adresáře vaší opery (kromě cache) a nahradit jím obsah na USB. Nyní můžu surfovat skrz Operu kdekoliv, kde je USB port ;). Go Opera! Napsáno 4/11/2005 v 19:48. RSS komentářů. TrackBack URI. […]

 

Zanechte také svůj komentář!






« Internet Explorer 7 nabídne Quick Tabs | Pár žhavých odkazů IV. »