Weblog grafika ~ píše whitwa


Pozor! Vaše zobrazovací zařízení neumí obsah této stránky zobrazit s pokročilým formátováním (CSS). Pak možná přivítáte systém klávesových zkratek.


Vítězný návrh loga České republiky

Late před momentem upozornilo na víteznou práci v souteži MZV pro vytvoření jednotného vizuálního stylu ČR, kterou vytvořilo studio 2Side. Další informace se můžete dočíst jak na Late tak i u mně a na MZV. Osobně jsme čekal něco mnohem propracovanějšího a jednoduššího, ale uznejte, že například tento plakát s novým logem má opravdu šmrnc.

Logo ČR

Popularity: 5% [?]

Napsáno 14/01/2006 v 12:32. RSS komentářů. TrackBack URI.

Komentáře (41)

[1] Kašpy (14/01/2006 v 16:21 )
Kašpy

No máš pravdu, že tomuto návrhu moc nedali, s tim názorem že je to takové cirkusácké taky souhlasim, vždyť ČR je podle návrhu k smíchu, udělat pár bublin to mi moc kvalitní rozhodně nepřijde

 
[2] agile (14/01/2006 v 17:40 )
agile

Re: kaspy > po bitve je kazdy general ;) myslim, ze to logo je originalni a rekl bych i kvalitni, ale ne pro ucely prezentace CR. Nedokazu si totiz dost dobre predstavit, jak budou cizinci reagovat na to, co sdeluje. Pouziti s plakatem je samozrejme OK, ale logo bude v drtive vetsine pripade osamoceno, tudiz mi rekne asi zhruba tolik, ze CR je multikulturnim narodem, kde si kazdy muze rikat co chce, tecka (tak to vidim ja:).

 
[3] louix (14/01/2006 v 21:42 )
louix

Mně toto logo přijde dost dobré. Jednoduché s ohromným potenciálem.

 
[4] netu (14/01/2006 v 21:55 )
netu

Mě to taky nepřijde moc extra, ale zase je to originální a na mnoha plakátech to bude určitě vypadat dobře.

 
[5] Jan Brašna (14/01/2006 v 22:45 )
Jan Brašna

Už jsem o tom během dneška přemýšlel a nemohu si pomoci, na mě to působí tak, že z toho může být jen dojem ten, že ČR (mimochodem už se venku opět marketuje Czech Rep., nikoliv Czechia) je ukecaná, nesourodá, nesjednocená, neorganizovavá. Ne, že by to jako nebyla pravda, ale zas si nemyslím, že by to měl být předmět propagace :) Prostě ve srovnání s ostatními venkovními identitami zemí Evropy to asi nemá moc duši a sdělení (krom cropnutých kvant fotek do těch bublin).

 
[6] Littlemaple (14/01/2006 v 22:55 )
Littlemaple

Plakát je hezký, ale to logo samo mi nějak nesedí :( Nevyplývá z něj ve srovnání s logy jiných zemí naprosto žádná národní identita, nejsou na něm ani národní barvy (nechci být za konzervativního, ale myslím si, že naše tři slovanské barvy jsou pro logo státu celkem důležitá věc, zvláště tehdy, když ho nikdo nezná). Takto barevné mi připadá opravdu až moc „cirkusácké“, jak už tu bylo zmíněno. Možná jsme středem Evropy a menšin je u nás skoro víc než Čechů, ale nemusíme si to dávat do loga…

 
[7] Bochi (14/01/2006 v 22:56 )
Bochi

Nevím, co se skrývá za tím odkazem na plakát na MZV, ale už to ani vědět nechci. I po několika pokusech mi kliknutí na něj dokonale zasekne FF1.5 i IE6.0. Asi by si měli pánové na MZV opravit webík ;-)

 
[8] xom (15/01/2006 v 00:55 )
xom

Mně se naopak nové logo zamlouvá. Sice by bylo moc hezké, aby jako symbol figurovala trikolora, vlajka či list lípy, ale to moc lidem neřekne. V Evropě vědí o poloze Česka tak maximálně Poláci, východní Němci, severní Rakušané, brojící proti Temelínu, a Slováci.. Ti ostatní nemají moc páru, kdeže leží ten zemský ráj na pohled.. Třeba vetšina lidí v Británii si myslí, že jsme Československo a že naše zem leží někde na jihu u Řecka. Státní symboly, symboly nějaké národností hrdosti řeknou v zahraničí pendrek..
Nové logo a jeho možná aplikace, promluvání k lidem v jejich řeči, mi přijde jako jednoduchý, ale výborný nápad. Zprvu jsem jen tak nevěřícně koukal, ale nakonec jsem si řekl, proč ne! Zaujalo mě to, upoutalo.. A upoutá to i venku, protože většina okolních států používá tradiční – očekávaná zobrazení.. Dokážu si představit, jak bude třeba na hranicích tento nápis ve velkém a bude hlásat „Welcome“, vždyť o to jde – zviditelnit se a přitáhnout do země turisty popř. investory..
Jediné čeho se bojím je aplikace.. Ministerští úředníci moc věcí dělat efektivně neumějí, tak doufám, že se správa symbolu a jeho různé hlášky dostane na odbor, který se nebude bát být v prezentaci kretativní..

 
[9] Bochi (15/01/2006 v 01:17 )
Bochi

Tak už jsem to oklikou rozhodil a plakát si prohlédl. Musím uznat, že jak se mi původní logo moc nelíbí, tak rozvedené ve formě toho plakátu vyznívá velmi zajímavě. Přiznám se, že logo samotné ve mě neevokovalo ani tak pestrost (což byl možná záměr autorů), ale spíše roztříštenost a pak to, že u nás každý jenom kecá ;-). Snad to ale Evropa bude chápat jinak než já :-)

 
[10] Jamie (15/01/2006 v 02:34 )
Jamie

Jen mě štve, že se pořád prezentujeme, jako Czech Republic. Proč tak dlouhej název? To, že to každýmu hnedka bez „republic“ nezní, neznamená, že je to špatný. Je to spíš o zvyku.

Jinak logo je takový, no…veselý :-) čekal bych něco konzervativnějšího, míň textovýho a víc zapamatovatel­nýho…vlastně nečekal… Je to takový nový logo Kodaku. :-) Kde je ta doba, kdy se dělaly jen originální loga s nápadem?

 
[11] Jamie (15/01/2006 v 02:42 )
Jamie

Beru zpět! Hrozně se mi zalíbilo, jak se dá u různých příležitostí měnit(myslím výplně těch bublin). úplně geniální nápad. Jen doufám, že se toho naplno využije a nebudeme mít pořád na očích toho základního comicsovýho zmetka. :-)

 
[12] dgx (15/01/2006 v 06:08 )
dgx

Ve zkrácené verzi loga bych se vůbec nebál připomenout filmovým studiím, že se u nás točí hodně filmů a dokonce zvukových ;)

[* http://www.dgx.cz/…/czechia.gif *]

 
[13] dgx (15/01/2006 v 06:08 )
dgx

pardon, ještě odkaz na logo

 
[14] chvd (15/01/2006 v 08:52 )
chvd

Jak zde někdo píše…v Anglii vůbec nevědí…kde jsme a kdo jsme či tak nějak podobně.....a v tom vidím problém......lidé, kteří jsou takto tupí-a že jich je v EU většina-nemůže takhle hypermoderní pojetí loga nikdy nikterak oslovit. Nehodlám to studovat, ale hodně záleží na tom, na jaké všechny účely se to logo bude používat.

 
[15] chvd (15/01/2006 v 08:54 )
chvd

Musím znova, nyní jsem si odkliknul web té agentury, co je autorem. Asi jsem moc nedůvěřivý, ale svědčí to podle mne ovšem. Jinými slovy nikdy bych nedopustil, aby mi nfungovalk web, když se účastním nějaké státní zakázky. Znáte někdo to studio?

 
[16] Kašpy (15/01/2006 v 10:33 )
Kašpy

agile: |Re: kaspy > po bitve je kazdy general ;) myslim, ze to logo je originalni a rekl bych i kvalitni, ale ne pro ucely prezentace CR.|

Dobře s tou bitvou máš pravdu, přiznávám :-), možná ten muj příspěvek vyzněl poněkud jinak než sem chtěl – to vystihuje tvá druhá věta: |je originalni a rekl bych i kvalitni, ale ne pro ucely prezentace|. Asi tam sem to zamýšlel

 
[17] llook (15/01/2006 v 13:02 )
llook

Mě se to líbí. Je to takové, že každého nutí přemýšlet co říct vtipného o těch bublinách – tedy zaujme. Pravdu, „Češi toho nakecaj…“, zjistí cizáci až když nějakého poznají.

Také je fajn, že se neprosadilo Czechia. Nikdo tak této zemi neříká (akorát občas nějaký Enderák zná Tschechei), tak proč to brát proti srsti? Třeba britové svou zemi nejčastěji nazývají prostě „spojené království“. Můžeme být rádi, že se ujalo aspoň to Czech :-) .

Zamini to vybralo dobře! A nakonec, na logu zas tak moc nesejde…

 
[18] whitwa (15/01/2006 v 13:08 )
whitwa

[17] Ano. Proč třeba nedát do loga obrys chladících věží temelína? ;)

 
[19] Jan Brašna (15/01/2006 v 15:50 )
Jan Brašna

„Také je fajn, že se neprosadilo Czechia.“ – Zasloužilo se o to údajně sdružení cestovních kanceláří, které to odmítly používat v mezinárodní oficiální reprezentaci země, díky časté záměně „Czechia“ a „Chechnia“…

 
[20] mm-marek (15/01/2006 v 18:34 )
mm-marek

no logo je fajn, už jen protože tam může být relativně cokoliv. a jedním z toho cokoliv by taky mohl být kus mapy evropy. Protože jak bylo řečeno, málokdo vůbec tuší kde vlastně jsme… a v případě ameriky asi celá evropa :D

 
[21] whitwa (15/01/2006 v 20:50 )
whitwa

Když se na to logo teď dívám s odstupem a sleduju detaily nejen u něj ale i zbytku materiálu, připadá mi jako skvělý nápad se špatným spracovaním. Z těch výřezů má problém poznat o co go i čech. V bublinách je odporné patkové písmo a v samotním logu bych nedával jako první hranatou bublinu, která vypadá tak nějak „nedomrdle“ :) a ten široký dlouhý ovál už je opravu nouzové řešení. Jsem vážně proti.

 
[22] To (15/01/2006 v 22:14 )
To

Ja si tam dokazu predstavit treba FUCKING …

bohuzel se to da velice snadno zenuzit :)

 
[23] Littlemaple (15/01/2006 v 23:54 )
Littlemaple

Stavim se za Czech republic. Czechia ve me nikdy nevyvolavalo nadseni, znelo mi to prinejmensim blbe. Budme radi, ze se nejmenujeme „South Georgia and the South Sandwich Islands“ ;)

http://www.cia.gov/…geos/sx.html

To zkracene logo – no, jak bych to rekl… Bleee :)

 
[24] SUNíčko (16/01/2006 v 11:53 )
SUNíčko

Osobně jsem tím logem nadšen, z marketingového hlediska mně přijde skoro geniální :) K lvům, trikolorám či lipovým listům dodám to, co se napsalo ve víkendové Mf Dnes. Lva má ve znaku nejedna země, trikoloru také používá nejeden stát a co se lipového listu týče, tak ten se symbolem národního stromu nemá spjat nejeden Čech. Takže bubliny rulezz :)

 
[25] Sica (16/01/2006 v 13:12 )
Sica

No nevim.Me to pripomona logo „Cesky sen“ a vite jak to bylo.Obycejnej podvod no a CR je asi taky takovej podvod.
Jeste me napada jedno,Comix.
Takze fuj ceskemu logu.

 
[26] Roj (16/01/2006 v 14:44 )
Roj

Me se nelibi ani logo, ani ten plakat. Stejny bubliny ve sloupcich pod sebou? Hnus. Kdyby to aspon nejak rozhazeli. Ten napis do tech bublin taky nejde.

Ale zas nekam ty moje prachy z dani jit musej, tak co…

 
[27] yomash (16/01/2006 v 15:16 )
yomash

jestli jste nekdo cetli to zadani, tak po uspesnem navrhu tohoto loga muzete zalozit uplne nove studio ;) Pres milion prachu a 2 roky prace na tom + samozrejme nove zakazky od podobnych podivinu jako je MVCR ;)

 
[28] yomash (16/01/2006 v 15:43 )
yomash

do tech bublin se da napsat treba PRDEL

 
[29] Sc@ry (17/01/2006 v 14:04 )
Sc@ry

Logo se mi libi, ale Czech rep. by stejne nejlip propagovala dvojka Dave & Mike (Budwar).

 
[30] jakub (17/01/2006 v 20:50 )
jakub

vyborne – takze ted mame icq, skype-chat a novy program „czech-republic“, ne moment, ono je to logo cesky republiky, to je symbol, ktery nejak vystizne popisuje nasi vlast – vystihli to, proc narovinu nepriznat, ze jsme narod schizofrennich epileptiku, kteri jen kecaj

ja mel puvodne za to, ze teorie tvorby loga a CI obecne ma nejaky oduvodneni, tady to vsechno pochcipalo v radiusu tak 5km od tvurce … nemohu si pomoct, je to strasny

nekdo tu psal, ze anglani/amici a spol si CR nemohou zaradit – musi se nechat, ze todle logo jim v tom fakt pomuze – ja jako cech, jsem poznal jested a to jeste kvuli tomu, ze mi sviti nad barakem – kdyby tam dali pullitr, nejakou peknou babu s kozama (;) tak to rekne miliardakrat vice jak tohle …

 
[31] jakub (17/01/2006 v 20:55 )
jakub

jen dodam … „czech republic“ je brand jako kazda jina – proc ji neudelat nejaky dominantni symbol a pak nekolik derivatu na konkretni dcerinku – culture, adventure, holiday, sports, … s konkretnim nametem, momentem …

 
[32] marcel (18/01/2006 v 11:07 )
marcel

Nevite nekdo jaky je to font je podobny arialu az na to „R“ a „C“

 
[33] Pavel Václav Vaščák (18/01/2006 v 12:30 )
Pavel Václav Vaščák

10 minut v corelu a to ciorel nechci urazit. Logo postrádá grafickou invenci avšak plně vyjadřuje českou náturu – nesrozumitelné otázky nesrozumitelnější odpovědí kolega říká, že tö vypadá jako logo národu comixovejch křiklounů. A příště nedělej co tě nebaví.

 
[34] Pavel Václav Vaščák (18/01/2006 v 12:31 )
Pavel Václav Vaščák

kolego font je zřejmě tahoma nebo verdena což jsou obnlíbené fonty ODS a Billa Gatese odtud vítr vane

 
[35] whitwa (18/01/2006 v 12:34 )
whitwa

Souhlasím. 90% národa se logo nelíbí. Celý projekt a výběrové řízení bylo špatně. Porota měla hrát roli doplňujících hlasů vedle volby normálních občanů, jelikož logo reprezentuje právě je a oni by měli vědět nejlépe co bude tím správným krokem. A bublinky designérů zaslepených módními minimalistickými trendy a typicky uměleckou nemocí to nejsou…

 
[36] Pavel Václav Vaščák (18/01/2006 v 12:36 )
Pavel Václav Vaščák

Teď jsem viděl i úchvatný plakát a napadly mne další bubliny
„HELP!“ nebo česky prostě „POMÓC“

 
[37] pet (18/01/2006 v 21:16 )
pet

Webdesignéři, vy asi moc designu nerozumíte, co? :-) Nic ve zlém, já taky spoustě věcí nerozumím…

 
[38] pet (18/01/2006 v 21:39 )
pet

…ale nemusíte mít strach, wohnouti to zachrání >

http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?…

 
[39] jakub (18/01/2006 v 23:46 )
jakub

[38] ne, nerozumime, proto se o tom bavime a delame desny machry, studujem trendy, smery, teorii logotypu a corporate identity, problematiku marketingu … a proc? protoze to dela desnej dojem na holky – dneska totiz kdyz prijdes do baaaru a vidis babu, tak prijdes, kvaknes neco corporate image a mas ji, ses desnej frajer, pac pak mas takovejch bab az nevis co s nima – no a pak prijde nejakej zakomplexovanej, na kteryho uz jaksi baby nevyzbyly a zacne se navazet do webdesigneru …

 
[40] Jiri (28/01/2006 v 15:17 )
Jiri

Na zacatku padlo slovo cirkusacke.
Ano, pak logo je opodstatnene obsahu CR.

Jinak je to osklive logo, podobne logu NezDem.

 
[41] Moravak (23/05/2008 v 12:24 )
Moravak

Ted sem teprve zjititl ze mame nejaké logo a sem znechucen – na co jako potřebuje ČR nejaké logo? To se tem nahoře zdalo že lezeme málo amíkum do prd.ele? Přeně něco takového bych čekal od amíku že udelaji par bublin a pod to daji USA – ale kdo je v Srdci ČECH (a tim myslim i Moravaky a Slezany) tak ten si při slovu Česko představí lva orla a lípový list – je mi 19 a pravě maturuju takze nejsem nejak upoutan k minulosti ale mám rád české tradice – proč z nás delat bandu Američanu – To logo je na posměch celé Evropě – a jestli ma bejt tohle umění tak moje 3letá neteř by Vás umělce mohla učit ;o) tak Čest ; PRAVDA VÍTĚZÍ ; no však vy víte ;o)

 

Zanechte také svůj komentář!






« Poslední úpravy na blogu | Odkazy na týden (2) »