Weblog grafika ~ píše whitwa


Pozor! Vaše zobrazovací zařízení neumí obsah této stránky zobrazit s pokročilým formátováním (CSS). Pak možná přivítáte systém klávesových zkratek.


Windows na počítačích Apple již oficiálně

Windows XP na počítači Apple Neočekávané se stalo skutečným, Apple si zjevně chce udržet své dobré postavení na trhu i po uvedení Windows Vista a rozhodl se běh operačních systémů od Microsoftu na svých strojích oficiálně umožnit. Rozhodnutí Applu IMHO z obrovské části ovlivnilo hlavně nedávný neoficiální a ilegální crack, který umožňoval na stroji Apple, i když jen v omezené míře, spustit Windows XP.

Nástroj Boot Camp umožní na počítačích Apple s procesorem Intel zprovoznit plně funkční Windows XP. Otázkou ovšem nyní je, zda je to pro Apple dobrá volba. Co myslíte vy?

Popularity: 8% [?]

Napsáno 5/04/2006 v 14:45. RSS komentářů. TrackBack URI.

Komentáře (22)

[1] Přemysl Kachlík (5/04/2006 v 15:06 )
Přemysl Kachlík

Myslim že pro spoustu lidí bude toto impuls k zakoupení Maca. Totiž jeden z hlavních důvodů proč ho nekupovat je nespustitelnost nějakého software v OS X a jeho náhrada prostě neexistuje. Podle mě krok správným směrem!

 
[2] mReXiTuS (5/04/2006 v 15:11 )
mReXiTuS

Suhlasim, Apple si tym nielen udrzi zakaznikov po vydani windows Vista, ale aj ziska novych. Po tejto sprave mozem na 99% povedat ze moj novy pocitac bude urcite z rodiny Apple ;)

 
[3] Huggi (5/04/2006 v 15:28 )
Huggi

[2]a to z jakyho duvodu? nejsem zaujatej ani pro jednu stranu jen neznam jedinej duvod mit radsi Apple nez normal PC (desing se nepocita to je subjektivni a neni problem udelat jakejkoliv), ale samozrejme taky nevidim duvod na nakup jakyhokoli jinyho znackovyho pocitace (Dell, IBM..)

 
[4] mReXiTuS (5/04/2006 v 15:35 )
mReXiTuS

No ja chcem Apple kvoli tomu ze tam ide Mac. Ale vadilo mi ze nebudem moct spustit Windowacke veci. Ale ked sa teraz da nainstalovat Windows tak to bude v pohode. No a Mac je podla mna lepsi ako Windows. Nemam na to neake presne dovody. Mal som nainstalovany Tiger 10.4 na mojom AMD a hoci to islo dost pomaly nestabilne, predsa som zistil ze Mac je lepsi ako Windows. Takze preto Apple.

 
[5] tapety na mobil (5/04/2006 v 15:47 )
tapety na mobil

IMHO celkem logický krok. Bude možné používat dobrou funkcionalitu win a lide zvyklina mac si sveho miláčka mohou ponechat ;)

 
[6] Standa Pacan (5/04/2006 v 15:50 )
Standa Pacan

Osobně bych si Mac s MacOS nikdy nekoupil, protože ten systém je dost liný a nestabilní i když se provozuje na jejich hardwaru.

 
[7] Josef Rousek (5/04/2006 v 15:52 )
Josef Rousek

Apple si konečne uvědomil, že i normální PC může být hezké. Že bych si koupil Maca?

 
[8] Huggi (5/04/2006 v 16:00 )
Huggi

[4]hm..a vyhody Maca?..ja sem to zkousel jen chvili, ale krom desny pomalosti mi to pripadalo i zbytecne slozity a nelogicky..(80% vseho ovladam pomoci klavesovejch zkratek na upravenejch XP..)

 
[9] von Banhoff (5/04/2006 v 16:41 )
von Banhoff

složitý a nelogický? tak to jsi ještě nevyzkoušel Win XP :) a to ani nezmiňuji klasickou „vychytavku“ Windows OS, kdy se s kazdou versi OS meni ovladani zakladnich věcí (ovládací panely) a způsob ovládání systému (sdílení souborů), asi potřebujou lidi přesvědčit že se na nové versi OS něco dělalo :)
o nutnosti cackovat systémové soubory abych si mohl změnit vzhled OS nemluvě

 
[10] Hellish (5/04/2006 v 16:48 )
Hellish

Ten celý humbuk kolem WinXP na Applech není pro to, že by Apple uživatelé chtěli místo MacOs používat Windows. Hlavní důvod, proč je tato možnost vítaná je podle mě kvůli switcherům, kteří chtějí mít „zadní vrátka“, kdyby nutně potřebovali použít nějaký program, který existuje pod Win.

 
[11] houbba (5/04/2006 v 16:51 )
houbba

Applu se to určitě vyplatí, jelikož většina lidí, jež si zvykne na Apple od něj už neodstoupí a todle je naopak lákadlo pro lidi zkusit Apple. Navíc uživatelům Applu to jen rozšíří možnosti.

 
[12] rADo (5/04/2006 v 18:00 )
rADo
Warning: is_file() [function.is-file]: open_basedir restriction in effect. File(/icon_smile.gif) is not within the allowed path(s): (/home/html/whitwa.net:/tmp:/var/tmp) in /home/html/whitwa.net/public_html/weblog/wp-content/plugins/texy.compact.php on line 788

To se dalo obchodně čekat.. Nové počítače se blbě prodávají, Mac OS X na Intel nemá aplikace. Tudíž je nutné HW divizi zachránit před krachem a podpořit prodej. Technicky EFI není nic jiného než mírně jiné API než BIOS, a namapovat EFI na BIOS a naopak není problém. A tímto se tedy Apple PC stává zcela identické normálnímu PC :-) A pro myslícího člověka není nutné si kupovat předražené normální PC bez možnosti rozšíření, to si raději koupí Dell.

 
[13] stel (5/04/2006 v 18:03 )
stel

Taky ten poprask nějak nechápu. Nevydim žádnou výhodu v tom moct si zasrat Mac windowsama. To si rovnou můžu koupit normal PC… a dát si tam linux samozřejmě :) leda kvůli těm zmíněnejm „zadním vrátkům“

 
[14] stel (5/04/2006 v 18:05 )
stel

šmarjá to sem napsal czhaluz..

 
[15] Moe (5/04/2006 v 18:47 )
Moe

Určitě je to pro Apple dobrý marketingový tah. V této záležitosti je lhostejné, zda jsou Windows kvalitní či nikoli, ale jde o to že jsou masově rozšířené. Od Apple je to rozhodně logická cesta…

 
[16] Huggi (5/04/2006 v 19:26 )
Huggi

[9]Mno jelikoz sem psal ze je mam upraveny (nLite + par dalsich uprav) tak veci jako ovladaci panely temer neznam..nepamauju si kdy naposled sem to otevrel..po formatu problehne 15min. instalace ze zalohy a mam plne nastavenej system vcetne vsech ovladacu..+pouivam ty zkratky..da se rict ze na vsechno..

 
[17] Kaderas (5/04/2006 v 20:14 )
Kaderas

Jak vidno, uživatel má dnes pestrou škálu OS; záleží jen na vkusu :) S rozhodnutím Apple souhlasím, k tomu aby Mac přežil je to jediné řešení (aspoň z úhlu mého pohledu).

 
[18] Jan Brašna (5/04/2006 v 21:16 )
Jan Brašna

Impuls k zakoupení Maca to skutečně asi nebude (dnes v době, kdy o samotný HW Apple nejde, protože je to prostě Centrino Duo, žádná inženýrská lahůdka jako dřív), o SW taky ne, protože kvůli účtu/IE/KB přebootovávat je dost nepraktické a VirtualPC to řešilo daleko lépe po několik let (než ho celkem narychlo upečenými stroji odepsali). A že je to chytré marketingově nebo že se to nějak vyplatí popř. je to logické? Nemyslím. A že je to jediné řešení? Měli byste méně číst diskuse na Živě a jít se mrknout ven na skutečný svět…

[5] Že jste to nikdy v reálu neviděl?

[7] Přidáním EFI/BIOS bootu a ovladačů? Poměrně směšná věta. Žádné „konečné uvědomování“ tady nevidím.

[12] Souhlas krom toho zachraňování divize, IMO tohle nebude mít mimo geeky žádný efekt.

Résumé? Flastrování rychlokvašek s Centrinem a hledání jak alespoň nějakými jakobymarketin­govými novinkami ukázat jak je to cool, zatímco se rychle doportovávají vlastní firemní Pro Apps, aby to bylo k užitku i někomu jinému, než nenáročným home userům.

 
[19] yomash (5/04/2006 v 23:57 )
yomash

no treba se macari potom nauci, ze soubor by mel mit priponu :P

 
[20] mReXiTuS (6/04/2006 v 15:34 )
mReXiTuS

Ako je to teraz vlastne z Apple odkedy pouzivaju Intel ? Je pravda ze uz niesu take vykonne alebo nieco take?

 
[21] Marek Brádler (10/04/2006 v 21:27 )
Marek Brádler

a vzpomeňme na pixyho, když ještě psával … Ten tento postup přepovídal mnohem, mnohem dříve :)

 
[22] Wayfinder (13/04/2006 v 09:02 )
Wayfinder

Tak to si ten Mac snad i koupím

 

Zanechte také svůj komentář!






« Rex | Raster: výjimeční umělci tvořící výjimečná díla »